نکات طلایی در انتخاب انواع شیرآلات آشپزخانه

برای خرید شیرآلات آشپزخانه ، انتخاب های زیادی بین انواع طرحها ممکن است؛ اما اصولا افراد برای انتخاب مناسب، باید به یکسری نکات کلیدی توجه داشته باشند. شیرآلات آشپزخونه انواع مختلفی دارد. اگر بخوایم از نظر دسته، طبقه بندی کنیم به تک دسته و دو دسته تقسیم میشوند. دسته شیرآلات اندازه های مختلفی دارد که باید بنا به نزدیکی و دوری اجسام اطرافش اندازه مناسب را انتخاب کرد تا به راحتی در فضا، جابه جا و تنظیم شود.

شیر تک دسته، به شما امکان میدهد تا به راحتی با یک حرکت سریع، فشار و دمای آب را تنظیم کنید. این امکان در شیر دو دسته (که به شما حسی سنتی تر نسبت به مدل قبلی میدهد) کمی متفاوت است؛ شما می توانید به تفکیک آب سرد و گرم، از اهرم مخصوص به آن استفاده کرده و دما را راحتتر تنظیم کنید.

انواع شیرآلات آشپزخانه

  • شیر آشپزخانه شلنگی

این مدل از شیرآلات مدرن آشپزخانه به شما کمک میکند، تا به راحتی از شلنگ آن استفاده کرده و به جاهایی دور از دسترس یک شیرآب معمولی دسترسی داشته باشید. برای شستن سبزی و اطراف سینکهای دو لنگه و سایز بزرگ، این مدل از شیر آشپزخانه بهترین انتخاب است.

  • شیرآلات چشمی یا حسگر

این مدل از شیرآلات، به خاطر راحتی در استفاده و صرفه جویی در میزان استفاده از آب، گزینه مناسبی برای آشپزخانه است. هر چند که دما و مقدار فشار آب را به صورت دستی باید تنظیم کرد؛ اما در مجموع این مدل مدرن از شیرآلات، طرفداران خاص خودش رو دارد.

  • شیرآلات فنری یا فنردار

این نوع از شیرآلات، به راحتی بلند و کوتاه می شود و دسترسی خوبی برای استفاده به کاربر میدهد. در ضمن برای تنظیم فاصله آب با ظروف از این مدل به خوبی استقبال میشود.

  • شیرآلات شاوری یا دوشی

شیرآلات دوشی، که برای پاشیدن آب به صورت افشان طراحی شده، اینروزها جزء لاینفک هر آشپزخانه است. برای آبکشی ظروف و شستن میوه و سبزیجات، از این طرح همواره استفاده میشود.

  • شیرآلات توکار

این نوع از شیرآلات در داخل دیوار کار گذاشته شده و مخصوص فضاهای کوچک، رو به دیوار و جاهای است که استفاده حداکثری از فضا در اولویت قرار دارد. البته محدودیت این مدل از شیر وقتی مشخص میشود که برای تغییر در صورت خرابی یا یکنواختی، حتما باید قسمتی از دیوار شکافته شود.

برای مشاهده انواع شیلنگ های حصیری ، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *