نحوه نصب و تعویض شیلنگ روشویی چگونه است؟

شیلنگ روشویی

شیلنگ روشویی موضوعی است که در این مطلب می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. این شیلنگ ها همان شیلنگ های نقره ای رنگی هستند که در قسمت زیر روشویی قرار می گیرند و وظیفه انتقال آب سرد و گرم را از سیستم لوله کشی، به سمت شیر روشویی بر عهده دارند.

شیلنگ روشویی

شیلنگ روشویی، نوعی شیلنگ حصیری است که به منظور اتصال آب لوله کشی به روشویی استفاده می شود. شیلنگ آب روشویی نیز همانند دیگر شیلنگ های حصیری، از لایه درونی و بیرونی تشکیل شده است. لایه درونی آن از جنس پلاستیک ای پی دم ام است که قابلیت انعطاف پذیری دارد و نسبت به هر نوع ضربه، دما و فشار مقاوم است. لایه خارجی آن نیز از جنس استیل یا آلومینیم بوده و به صورت نوارهای بافته شده ای در قسمت بیرونی شیلنگ قرار می گیرند و ظاهر خوشایندی را به آن می بخشند. این نوارها، توسط دستگاه های بافنده مخصوص بافته می شود.

نصب شیر و شیلنگ روشویی

اگر شما دستی در کارهای فنی دارید، و فکر می کنید می توانید از پس نصب شیلنگ و شیر روشویی منزلتان بربیایید، با ما همراه باشید تا شما را هر چه بیشتر با ریزه کاری های نصب آن آشنا کنی. در این حالت شما دیگر نیازی به تکنسین نداشته و در هزینه های نصب صرفه جویی می کنید. اما اگر در حین نصب، دیدید که کار خوب پوش نمی رود و فرایند این کار، پیچیده تر از آن است که فکرش را می کردید، قید این کار و هزینه ها را زده و حتما کار را به کاردانش بسپارید و از یک نصاب ماهر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد تا به این ترتیب از خرابکاری احتمالی جلوگیری کرده باشید.

شیلنگ روشویی

مراحل نصب

برای نصب شیر و شیلنگ زیر روشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قطع جریان آب

قبل از هر چیز ابتدا فلکه آب را ببندید و پس از آن در پوش هایی که در لوله های آب و سرد گذاشته شده را باز کنید و برای چند لحظه کوتاه فلکه را باز کنید. با انجام این کار، رسوباتی که ممکن است در لوله ها ته نشین شده باشند، خارج می شوند. پس از این مرحله، نوار تفلون را با پیچاندن دور شیرهای پیسوار، در محل مربوطه بسته و بعد شیر اصلی آب را باز کنید.

  • نصب شیلنگ شیر روشویی

شیلنگ های آب سرد و گرم که برای اتصال آب لوله کشی به شیر روشویی استفاده می شوند را، به کمک آچار کمی سفت کنید. به این شیلنگ های آب سرد و گرم زیر روشویی، شیلنگ های پیسوار نیز می گویند. در این مرحله نیازی به استفاده از نوار تفلون برای بستن شیلنگ ها نیست. پس از این کار، پیچ زیربند و سپس اورینگ شیر روشویی را در در قسمت نشان داده شده در شکل قرار دهید.

  • رد کردن شیلنگ ها از سوراخ مخصوص روشویی و بستن سایر متعلقات

در مرحله بعد، شیلنگ روشویی را از سوراخی که برای نصب شیر، در روشویی قرار داده است عبور دهید. پس آن نیز، واشرها و سایر متعلقات را به اندازه ای سفت کنید که باعث ثابت شدن شیر شود. بعد از این مرحله، دو عدد شیلنگ روشویی گرم و سرد را که به شیر وصل کرده اید، به وسیله آچار فرانسه، روی شیر پیسوار ثابت کنید. در این مرحله نیازی به استفاده از نوار تفلون نخواهی داشت. نکته ای که باید در این مرحله به آن دقت کنید این است که حواستان باشد در زمان بستن شیلنگ ها، مانع پیج خوردن و تاخوردگی آنها شوید؛ چرا که در اینصورت ممکن است شیلنگ ها خیلی زود از شیر باز شوند و به این ترتیب شیر خراب شود.

نصب آسان

در حالت عادی، قطعات ذکر شده را، به وسیله آچار و پیچ گوشتی بر روی روشویی می بندند، اما اگر در هنگام خرید لوازم شیرآلات، به قابلیت نصب آسان آنها دقت کنید، خواهی دید که نصب آسان نیازی به استفاده از آچر و پیچ گوشتی نداشته و می توانید با دست و بدون نیاز به پیچ و آچار، قطعات مختلف را درجای خودشان نصب کنید؛ بنابران در این حالت، نیازی به نصاب نبوده و شما می توانید خودتان به راحتی این کار را انجام دهید.

کاهش تعداد پبچ و مهره در نصب آسان

اگر تجربه نصب شیرآلات دارید، حتما با تعداد زیادی پیچ و مهره روبر شده اید که ممکن است به دلیل زیاد بودن، جای آن ها را اشتباه کنید؛ اما در نصب آسان، تعداد این پیچ و مهره ها، به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده که سبب راحتی نصب می شود. در این حالت می توان بدون تجربه نصب و بدون نیاز به دانش فنی، به راحتی اقدام به نصب شیرآلات و شیلنگ های آب سرد و گرم نمود.

شیلنگ روشویی

تعویض شیلنگ روشویی

همانند هر وسیله دیگری، شیلنگ روشویی نیز با گذشت زمان ممکن است مشکل پیدا کرده و نیاز به تعمیر داشته باشد. امکان دارد شیلنگ نشتی داشته باشد و یا به مرور دچار فرسایش شود که البته امری طبیعی برای هر وسیله ای است؛ در این حالت باید اقدام به تعمیر یا تعویض شیلنگ روشویی کرد. امکان دارد اصلا اهل تعمیرات نباشید و بخواهید این کار را به تاسیساتی بسپارید؛ اما اگر تصمیم دارید خودتان دست به کار شوید، باید قبل از هر چیز، خرید شیلنگ جدید را به درستی انجام دهید.

خرید شیلنگ جدید

وسایل اضافه را از زیر روشویی بردارید و سپس فلکه آب را ببندید. نه فقط برای تعویض شیلنگ روشویی، بلکه برای انجام هر نوع کار لوله کشی، باید اولین کاری که انجام می دهید، قطع جریان آب باشد. اگر از فلکه ببندید خیالتان راحت می شود. پس از آن شیرهای پیسواری را هم قطع کنید. به منظور باز کردن شیلنگ از یک آچار فرانسه استفاده کنید و مهره شیلنگ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

پس از اینکه شیلنگ گرم یا سرد را باز کردید، همان شیلنگ را به فروشگاه برده و با توجه یه طول آن، یک شیلنگ جدید بخرید. شلنگ قدیمی و شیلنگ جدیدی که قصد خرید آن را دارید، علاوه بر طول، باید قطر یکسانی نیز داشته باشند تا بعد از نصب، مشکلی ایجاد نکند.

خرید شیلنگ روشویی

اگر شما قصد خرید شیلنگ روشویی به صورت عمده را دارید، بهتر راه این است که به نمایندگی های کارخانجات مراجعه کرده و این شیلنگ ها را با قیمت مناسب خریداری کنید. نمایندگیZTF ، از نمایندگی های خوش نام در زمینه فروش شیلنگ پکیج و از جمله شیلنگ روشویی است و شما می توانید خرید از ZTF را به صورت حضوری و حتی غیرحضوری انجام دهید. اگر در شهرستان هستید، می توانید سفارش خود را انجام داده و بار را در شهر خود تحویل بگیرید.

اگر تصمیم به خرید شیلنگ پیکجی به صورت عمده دارید و یا به هر نحوی می خواهید با شرکت ZTF همکاری داشته باشید، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر، با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت کنید:

۰۲۱۸۸۲۱۸۵۲۵(۹۸)+

۷۷۸۸۶۵۴۳۶۸ ۱+

www.ztfco.com

info@ztfco.com

1 دیدگاه برای “نحوه نصب و تعویض شیلنگ روشویی چگونه است؟

  1. اشتراک‌ها: شلنگ درست است یا شیلنگ؟ + انواع شیلنگ و کاربردهای هر یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *