مشخصات و خرید و فروش شیلنگ بافت استیل

شیلنگ بافت استیل

شپلنگ یا شلنگ، به لوله ای توخالی با قابلیت انعطاف بالا گفته می شود. حتی گاهی به شیلنگ، لوله نیز می گویند؛ اما همانطور که می دانیم لوله سخت و محکم و شیلنگ، نرم و انعطاف پذیر است و برای انتقال سیالات از محلی به محل دیگر استفاده می شود. تصور عموم از شیلنگ ، همان شیلنگ های آب رایج است؛ اما کاربرد شیلنگ و انواع شیلنگ ها، بسیار بیشتر از چیزی است که ما فکرش را می کنیم. امروزه شیلنگ ها در صنعت کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند. از انواع این شیلنگ های صنعتی، می توان به شیلنگ بافت استیل اشاره کرد که موضوع مورد بحث ما در این مطلب است.

شیلنگ یا شلنگ چیست؟

شلنگ به شکل استوانه ای با سطح مقطعی دایره ای است. در طراحی و ساخت شیلنگ ها عوامل متعددی در نظر گرفته می شود که عبارتند از:

  • کاربرد و عملکرد
  • اندازه
  • طول
  • جنس
  • فشار
  • وزن
  • سازگاری شیمیایی

یکی از انواع شیلنگ ها که معمولا به منظور اتصال شیرآلات ساختمانی و پکیج ها به سیستم لوله کشی استفاده می شود، شیلنگ حصیری است که خیلی ها آن را به اسم شیلنگ پکیج می شناسند. این شیلنگ از دولایه درونی و بیرونی تشکیل شده است. لایه درونی آن از جنس نوعی پلاستک انعطاف پذیر است و توسط لایه بیرونی احاطه شده است. در واقع لایه بیرونی به منظور محافظت از لایه درونی است و معمولا از مواد با کیفیت بالا و مقاوم ساخته می شود که بتواند از لایه داخلی در برابر انواع فشار و ضربه محافظت کند. جنس لایه خارجی معمولا از جنس استیل است. به شیلنگ حصیری که لایه خارجی آنها از جنس استیل است، شیلنگ حصیری بافت استیل می گویند.

شیلنگ بافت استیل

دلایل استفاده از استیل

همانطور که گفتیم لایه خارجی شیلنگ پکیج، معمولا از جنس استیل است. دلایل زیادی برای انتخاب آلیاژ استیل برای پوشش این نوع شیلنگ وجود دارد. ما در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد استیل و مزایای آن می پردازیم تا به این دلایل پی ببریم.

استیل یا فولاد، آلیاژی است که پایه آن آهن بوده و کربن به کار رفته در آن به زیر ۲% می رسد. علاوه بر اینها، از عناصر دیگری نیز در ساخت آن به کار می رود. سختی و شکل پذیری استیل، به میزان عناصر به کار رفته در ترکیب استیل بستگی دارد.

فولاد ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • ساده کربنی

در فولاد ساده کربنی، فقط از کربن و برخی عناصر دیگر مثل سیلیسیم، منگنر، گوگرد و فسفر استفاده می شود.

  • آلیاژی

با اضافه کردن برخی عناصر به آهن، آلیاژهایی با خواص بی نظیر به دست می آید. مثلا اگر کروم به آهن افزوده شود، نوعی استیل ضد زنگ یا استینلس استیل حاصل می شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

استیل ضد رنگ

در ترکیب استیل ضد رنگ، حداقل ۱۰/۵ در صد کروم به کار رفته است. پس از ترکیب اکسیژن و کروم، اکسید کروم حاصل می شود که به صورت لایه ای روی استینلس استیل قرار می گیرد. با اینکه این لایه قابل رویت نیست، اما ارتباط بین هوا و فلز را از بین برده و استیل را سالم نگه می دارد. مقدار بالای کروم و برخی عناصر دیگر مثل نیکل و مولیبدن، سبب تقویت این لایه شده و باعث ضد زنگ شدن هر چه بیشتر آن می شود.

ویژگی های استنلس استیل

  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی
  • ظاهر زیبا
  • قابل بازیافت
  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا در برابر حرارت

چرا شیلنگ حصیری از نوع استیل است؟

از آنجایی که از شیلنگ حصیری در ساختمان ها برای استفاده از آب آشامیدنی استفاده می شود، بنابراین خیلی مهم است که آب مصرفی ساکنین ساختمان ها سالم و به دور از هر گونه ترکیبات اضافه باشد. از آنجایی که استیل به کار رفته در ساخت شیلنگ حصیری، ضد زنگ است، تغییری در خواص آب آشامیدنی ایجاد نکرده و طعم و مزه بدی به آن نمی دهد. همچنین سبب می شود که عمر این شیلنگ ها افزایش پیدا کرده و تا مدت ها نیاز به تعویض نداشته باشد. به این ترتیب در هزینه های مصرف کنندگان صرفه جویی خواهد شد. از جمله شیلنگ های استفاده شده در ساختمان می توان به شیلنگ حصیری ظرفشویی و شیلنگ آبگرمکن اشاره کرد.

شیلنگ بافت استیل

دستگاه بافت شیلنگ بافت استیل

اگر به شیلنگ های حصیری بافت استیل نگاه کنید، بافت های ریز و درست استیل را روی آن مشاهده می کنید که با زیبایی هر چه تمام نقش بسته اند. این بافت های زیبا را دستگاه های بافنده استیل، در کارخانجات می بافند. در تمام کارخانه های سازنده شیلنگ های حصیری، از این دستگاه های بافنده روکش استیل وجود دارند که بسیار مجهز هستند. این بافت ها خاصیت انعطاف پذیری زیادی به شیلنگ ها می توانند و آن را به یک محصول پرکاربرد تبدیل می کند. از این شیلنگ ها، علاوه بر انتقال آب، برای انتقال گاز، سیالا دیگر و مواد با دماهای بالا و فشارهای قوی استفاده می شود.

خط تولید شیلنگ حصیری بافت استیل

یکی از کارخانجات فعال در زمینه تولید شیلگ حصیری بافت استیل ، ZTF است که  در سال ۹۸ تاسیس شده و در این مدت کوتاه، توانسته با تولید شیلنگ های باکیفیت، پاسخگوی بخشی زیادی از نیاز بازار باشد.

خط تولید شینگ حصیری این کارخانه تحت لیسانس  ZTF کانادا است. این شیلنگ ها به وسیله نمایندگی فروش این کارخانه ارائه می شوند. این شرکت دارای دو شعبه در تهران و کانادا است که محصولات خود را به صورت عمده عرضه می کند. اگر قصد خرید حضوری دارید، می توانید به دفتر تهران واقع در ملاصدرا مراجعه کنید. اگر در شهرستان هستید و می خواهید خرید غیرحضوری انجام دهید، می توانید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و سفارش خود را انجام دهید. برای ارتباط با کارشناسان می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

۰۲۱۸۸۲۱۸۵۲۵(۹۸)+

۷۷۸۸۶۵۴۳۶۸ ۱+

www.ztfco.com

info@ztfco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *