مشکلات رایج آشپزخانه و روش حل آنها

آشپزخانه زیبا طرح فیروزه

وسایل آشپزخانه می توانند مشکلات گوناگونی ایجاد کنند که از جمله ی آنها خنک نشدنِ خوراکی ها در یخچال یا گرم نشدن غذا روی اجاق گاز است. در چنین شرایطی شما می بایست ریشه ی مشکل را پیدا کنید و ببینید که به تعمیر نیاز دارد یا باید قطعه ای را در آن تعویض کنید.

شیر ظرفشویی فنری تصفیه دار تنسو مناسب برای سینک های با عمق بیشتر

اگر راجع به میانگینِ عمر وسایل مهم و بزرگ و همینطور وسایل کوچک آشپزخانه اطلاعات داشته باشید از خراب شدن آنها چندان شوکه نمی شوید. اگر مشکل ایجاد شده فراتر از سطح مهارت شما باشد می توانید با متخصص آن تماس بگیرید.

۱- چکه کردن سینک یا شیر آب

این مشکل بسیار رایج و محبوبی است که همه با آن مواجه شده ایم. شیرهای آب نباید چکه کنند، لوله های آب هم نباید نشتی داشته باشند. خوشبختانه تعمیر کردن شیرآبی که چکه می کند، کار ساده ای است. اگر آب از شیر آب، بطور ناگهانی زیاد خارج می شود یا آب را می افشاند صفحه شیرآب را تمیز کنید. اگر متوجه شدید که آب یا قارچ زیر سینک ایجاد شده نزدیک لوله تخلیه آب را بررسی کنید تا اگر سوراخ یا نشتی بود ببینید و آن را حل کنید.

شیر ظرفشویی با کیفیت و زیبا

۲- اگر آشغال گیرِ سینک کار نمی کند

اگر آشغال گیر خرده های غذایی را جذب نمی کند، اول دکمه ی ریست را امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، ذوب کردن یک یا دو قطعه یخ را تست کنید. اگر فکر می کنید که احتمالاً خرده های غذا گیر کرده اند اول آن را از برق جدا کنید بعد مانع را بردارید. بعد واشر آسیب دیده را هم حتماً جایگزین کنید. آنها باید مثل گلبرگ های گل دیده شوند و چاه فاضلاب را بپوشانند.

۳- یخچال یا فریزر گرم

اگر یخچال یا فریزر شما دیگر سرد نمی کند، ببینید که آیا درب یخچال بطور کامل خوب بسته می شود یا خیر. مطمئن شوید که درزهای آن بطور کامل بسته شده باشند. به چراغ های اخطار هم توجه کنید. با دقت چک کنید تا صداهای اضافی، چکه کردن یا گرمای خاصی اگر هست، نظرتان را جلب کند.

۴- یخچال یا فریزر بودار

این اتفاق معمولاً بخاطر غذاهای فاسد شده رخ می دهد که اغلب فراموش می کنیم آن را از یخچال خارج کنیم یا بی توجهی می کنیم. پس از خارج کردن مواد فاسد، قفسه ها و محفظه ها را با مایع ظرفشویی بشویید. بگذارید خودش در مجاورت با هوا خشک شود. دمای داخلی یخچال را در شرایط بهینه صفر تا ۴۰ درجه تنظیم کنید تا از یخ زدگی، رشد قارچ و بو جلوگیری کند.

۵- اجاق گازی که خیلی کم یا خیلی زیاد می پزد

اگر اجاق گازتان خیلی سریع غذا را می سوزاند یا مدت زمان زیادی را برای پخت صرف می کند یک ترمومتر (دماسنج) اجاق بخرید. شاید اجاق شما فقط به یک تنظیمِ مجدد نیاز داشته باشد بجای اینکه لازم باشد یک اجاق دیگر بخرید.

۶- اگر مایکروویو شما گرم نمی کند

اگر مایکروویو شما آنطور که باید، غذا را گرم نمی کند ممکن است بخاطر مکانیزم مگنترون یا نقص های دیگر باشد. وقتی مایکروویو خالی باشد اما روشن شود، مگنترون ها می توانند باعث سوختگی شوند. پس احتمالاً مجبور می شوید آن قسمت یا کل دستگاه را تعویض کنید.

۷- اگر صفحه مایکروویو نمی چرخد

اگر صفحه یا سینی مایکروویو نچرخد، احتمال زیاد غذای شما یا اصلاً پخته نمی شود یا خیلی بد می سوزد. صفحه چرخشی را تمیز کنید و مطمئن شوید که خرده نان و باقی مانده ی مواد در آن گیر نکرده باشند. یکی از احتمالات این است که موتور، خراب شده باشد اما خوشبختانه این به راحتی تعمیر می شود. وب سایت کارخانه این محصول را چک کنید و قسمت های این مدل و دستورالعمل ها را بررسی نمایید.

۸- هود آشپزخانه دود را به خوبی تمیز نکند

این مشکل ممکن است بخاطر اشکال در موتور رخ بدهد. یا بخاطر مجرا یا فیلتر هوایی که نیاز به تمیزکاری یا جانشینی دارد اتفاق می افتد. فیلترهای هوا به راحتی تعمیر می شوند. به دنبال تعویض بخش های موتور و دستورالعمل های مربوط به مدل هودتان بگردید. بررسی مجرا و تمیزکاری آن به مهارت نیاز دارد بنابراین می توانید با یک کارآزموده در این باره تماس بگیرید.

۹- اگر ماشین ظرفشویی تان ظرف ها را خوب نمی شوید

چند دلیل هست که باعث می شود ماشین ظرفشویی به خوبی کار نکند. اگر در انتهای چرخه، خرده های غذایی را روی ظرف ها پیدا کردید با تمیزکاری آرم اسپری (افشانک ها)، فیلتر و شناور کار را شروع کنید. اگر متوجه شدید که روی ظرف ها، لکه هایی دیده می شود که نتیجه ی مانده صابون است، شوینده ی خود را تغییر دهید تا ظرف ها بدرخشند.

حل مشکلات رایج در آشپزخانه

۱۰- اگر صفحه گازی یا برقی تان کار نمی کند

کار نکردنِ دستگاه پخت و پز می تواند به چند دلیل اتفاق بیفتد. تعویض دستگاه گازی به راحتیِ روشن کردن فندک است. اما تعمیر دستگاه برقی می تواند بخاطر شکسته شدن عنصر صفحه ای، قفل کودک یا خرابی برق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *