انواع سینک ظرفشویی و کاربردهای آن

زیبا طرح فیروزه

اگر بخواهیم به طور کلی سینک­های ظرفشویی را دسته بندی کنیم؛ سینک­های ظرفشویی، به دو دسته توکار و روکار طبقه­بندی می­شوند.

هر کدام از این دسته ها در نوع خود، تنوع زیادی از نظر طراحی و جنس دارند و این امکان را به مشتری می­دهند که بنا به کاربرد آن و سلیقه خود دست به انتخاب زنند.

سینک­های توکار و روکار، هر کدام مزایا و محدودیت هایی دارند و مشتری باید قبل از خرید، از آن آگاه باشد، تا بتواند بهترین انتخاب را بنا به نیاز خود داشته باشد.

سینک روکار:

سینک روکار، یکی از انواع سینکهای پرمصرف و قدیمی است که امروزه با طراحی های مختلف همچنان سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است.

این سینک همانطور که از نامش پیداست، روی کابینت نصب میشود و لبه های آن قابل مشاهده می­باشد.

در نصب سینک روکار، صفحه کابینت به صورت عرضی برش داده می‌شود و لبه‌های سینک روی کابینت قرار می‌گیرد و به کمک چسب آکواریوم یا نوار آب‌بندی دورتادور سینک پوشیده می‌شود.

از مزایای این نوع از سینک، مراقبت از بدنه کابینت در برابر رسوب آب است. هنگام استفاده از سینک روکار، آب در فضای خود سینک نفوذ می­کند و به همین دلیل، به بدنه کابینت در دراز مدت، آسیبی نمی­رساند.

از نظر زیبایی، سینک روکار تنوع طراحی مختلفی دارد اما در مقایسه با سینک توکار، از ظرافت و زیبایی کمتری برخوردار است.

از دیگر مزایای این نوع از سینک: سینک روکار به راحتی قابل نصب است و شما می­تواند در صورت خرابی، به راحتی آن را تعویض کنید. پس اگر حوصله خشک کردن مداوم دور سینک را ندارید، پیشنهاد
می­کنیم که حتما از مدلهای روکار استفاده کنید تا از نفوذ آب به کابینت­ها و پوسیدن آن در امان باشید.

سینک فانتزی شیشه­ای یا گرانیتی، یکی از انواع مختلف سینک روکار است؛ که با تنوع رنگی که در طراحی دارد، برای دیزاین آشپزخانه­های لوکس، کاربرد بسیار بالایی دارد. ما به هر حال، این نوع سینک به دلیل آسیب پذیری و ترک خوردگی در مقابل ضربه نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سینک استیل دارد.

با این توضیحات، اگر خانواده پر رفت و آمدی هستید، حتما برای خرید سینک ظرفشویی، بهجای سینکهای فانتزی، از سینکهای بادوام و ضد ضربه استفاده کنید.

سینک توکار:

سینک توکار همانطور که از نامش پیداست در داخل فضای کابینت نصب میشود و از بیرون لبه های آن قابل مشاهده نمی­باشد.

این نوع از سینک به دلیل اهمیت خاصی که اینروزها به دکوراسیون منازل اختصاص داده شده، به بازار آمده و  از نظر زیبایی، فضای جالبی را در آشپزخانه ایجاد می­کند.

از محدودیت های این نوع از سینک، خشک کردن مداوم روی کابینت بر اثر نفوذ آب ناشی از شستشو است.

برای مشاهده و خرید شیرآلات ظرفشویی همینجا کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *